Regulamin konkursów
Tradycyjnie podczas copy-party odbędą się konkursy na grafikę, muzykę, intro, demo, grę oraz w kategorii wild na Atari XL/XE.
Prace konkursowe należy dostarczać na adres vasco@atari8.info do 6 stycznia 2024 r. do godz. 12:00, ale ułatwisz nam pracę, jeśli przyślesz je wcześniej. Potwierdzimy otrzymanie każdej pracy mailem.
Pracę na kompoty może zgłaszać każdy - nie jest konieczna obecność na zlocie autora/ów pracy.
W głosowaniu wezmą udział uczestnicy zlotu (w tym posiadacze biletów online).
Na zwycięzców czekają nagrody!
Zasady ogólne:
- bezpośrednio przed i po prezentacji pracy będą wyświetlane co najmniej takie informacje jak: tytuł pracy, wymagana wielkość pamięci, wymagane rozszerzenia, długość plików,
- prace biorące udział w konkursie nie mogą być wcześniej upublicznione,
- konkurs się odbędzie, jeśli zostanie zgłoszona co najmniej jedna praca,
- prace w konkursach muzycznych i graficznych muszą być autorskie, tj. nie mogą być przeróbkami prac innych autorów,
- prace w konkursach muzycznych i graficznych winny być dostarczone w popularnych formatach (ew. jako pliki uruchamialne),
- czas odgrywania prac w konkursach muzycznych to 3 minuty,
- prace winny mieć opis w pliku .txt, który zawiera co najmniej: tytuł pracy, nazwę konkursu do którego jest zgłoszona, autorów,
- prace niespełniające powyższych kryteriów mogą zostać przeniesione do wild compo,
- zgłaszając pracę do konkursu, oświadczasz, że ma ona status freeware.
Zasady szczegółowe:
- konfiguracja: Atari XL/XE z +1 MB RAM (PortB), stereo, covox, VBXE,
- prace, które korzystają z pamięci rozszerzonej, muszą umożliwiać zmianę użytych banków - może to być realizowane np. przez wybieraczkę, dodatkowy plik konfiguracyjny lub poprzez dodatkowy blok, który będzie zawierać numery banków (taki blok nie wlicza się do limitu długości pracy w konkursach, które zawierają takie ograniczenie), zawsze należy pozostawić 2 wolne banki PortB dla celów SpartaDOS X,
- instrukcje nielegalne procesora 6502 są... nielegalne,
- Atari ma wspaniałą architekturę, która umożliwia współdziałanie różnych pamięci zewnętrznych i rozszerzeń - tworzenie prac, które nie działają z nimi nie jest zgodne z tym regulaminem,
Konkursy:
Demo Compo
16 KB Intro Compo:
- limit długości pliku: 16 KB.
1 KB Intro Compo:
- limit długości pliku: 1 KB.
256 B Intro Compo:
- limit długości pliku: 256 B.
Music Compo:
- pliki .MOD: w formacie zgodnym z Protrackerem 1.5 MadTeamu lub możliwe do zaimportowania pod Neotrackerem, maks. 62 sample, pliki .NEO, maks. 62 sample.
Graphics Compo:
VBXE Graphics Compo:
- rozdzielczość do 336x240 pikseli, 256 kolorów, domyślnie używamy rdzenia FX 1.26 (jeśli praca wymaga innego, to musi on być dołączony do pracy w postaci plik .XBF).
Game compo:
- limit wielkości plików: brak,
- jeżeli nośnikiem jest cart, to należy dostarczyć także plik, którym można samodzielnie zaprogramować nośnik i plik/i w formacie akceptowalnym przez emulatory,
- podczas prezentacji autorzy lub wyznaczone przez nich osoby będą mogły pokazać gameplay i opowiedzieć o pracy, limit czasu: 5 minut,
- będzie możliwe udostępnienie gier do testów uczestnikom w dzień konkursu (sprzęt zapewniają autorzy), wcześniejsze rozpowszechnianie pliku w wersji konkursowej jest zabronione.
Wild Compo:
- zaskocz nas! :)